photo hlava1.jpg photo Hlava2.jpg photo Hlava3.jpg photo Hlava4.jpg photo Hlava5.jpg

pondělí 2. listopadu 2015

Tasting Food - Fire Noodle Challenge, Matcha Snacks etc..

Jak jsem slibovala. Dnešní článek bude ochutnávka různých pamlsků z východní Asie. Velkým paradoxem je, že jsem si tyto pochutiny přivezla z Německa, ale vypadá to jako kdybych nějaký ten čas strávila v Asii. (smích) Německé potraviny jím ráda, ale většina z nich je dostupná i v Česku, proto takový výběr. Oblíbila jsem si zejména japonský zelený čaj neboli matchu. Jistě určitě znáte slavný kitkat s příchutí matchy. Bohužel ten byl pokaždé vyprodaný, když jsem přišla. V japonském centru v Düsseldorfu se nacházely obchody s japonskými potravinami, které neunikly mému oku. 


Začnu tím nejzajímavějším a to jsou korejské nudle, které jsou oblíbené svojí pekelnou ostrostí. Jsou až tak pálivé, že na ně vznikl dokonce challenge. Kde se je lidé pokoušejí sníst bez úhony. Mně osobně tyto nudle zaujaly a rozhodla jsem si je koupit. Viděla jsem už nějaká ta videa a s kamarádkou jsme usoudily, že by byla legrace také natočit video. Zachytit momenty, kdy vás to opravdu bolí. Nudle jsme jedly asi půl hodiny. Posuďte sami jak jsme dopadly. Na první pohled nevypadají nějak odlišně od jiných čínských polívek. Balení má 140g. Na jednu porci je toho celkem dost. Toto balení v sáčku není instantní. Musejí se uvařit v hrnci zhruba na 10 minut. Poté je odcedíte, přidáte kořenící omáčku a sezam. Nebo podle libosti se dají usmažit a přidat jakékoliv suroviny, na které máte chuť. Správně by se měli konzumovat na sucho, ale dá se z nich v podstatě udělat i ramen. Ve výsledku vypadají jako porce špaget. Když opomenu tu ostrost, textura nudlí se dobře žvýká. Jsou silnější a žužlavější porovnáním s obyčejnými nudlemi. Zajímavý bylo, když jsme zjistily, že byly s příchutí kuřete. Po pravdě jsme jí tam vůbec necítily. Já do jisté míry ostrá jídla dokážu snést. Taky si ráda přikořeňuji určité přílohy, avšak tohle na mě bylo moc. Vypily jsme celý litr mlíka a to jsem si myslela, že nám 1 sklenice bude stačit. Netuším, jestli se nudle dají sehnat i u nás. Možná na internetu nebo v Praze. 


Moje první video v plné kráse, tady ho máte. 
PS: Úprava a střih nejsou úplně perfektní, ale snaha byla. Nemohla bych být youtuber..moc práce


V té bílé lahvi není mléko nýbrž korejské rýžové víno, které jsem zapomněla samostatně nafotit. Před použitím se musela láhev protřepat, jelikož ten rýžový extrakt má tendenci být na dně láhve. Nejlépe podávat chlazené. Víno mělo okolo 6-7% alkoholu. Kalně bílá barva. Ideální nápoj k večeři. Osvěžující. Sladkost maradekita byla rozhodně zajímavá svým zpracováním. Avšak kombinace s marmeládou byla pro mě až příliš sladká. Kazík dětských zubů.


Yacult je probiotický nápoj podobný našemu aktimelu. Byl vyprodukován japonským vědcem Minoru Shirotou, který smíchal směs odstředěného mléka a speciální druh bakterie Lactobacillus casei. Konzumace těchto bakterií v mléčných výrobcích může pomáhat k ochraně proti Salmonelle nebo střevním onemocněním. V Japonsku bývá tento nápoj podáván hlavně dětem, což není úplně dobrá volba, jelikož obsahuje vysoký obsah cukru. Lze ho v Německu koupit v běžných obchodních řetězcích jako je REWE nebo Kaufland. Mně osobně tento nápoj chutná víc než aktimel. Ochutnala jsem i light verzi, která je od originálu kyselejší.


Můj druhý nákup se zaměřil převážně na výrobky s příchutí matchy.  Dá se říct, že jsem u sebe měla něco jako green party. Pozitivní na tom je, že matcha není na rozdíl od jiných příchutí tolik sladká spíše hořká. Člověk se nemusí tolik strachovat o ztrátu své "štíhlé figury". (smích) Narazila jsem i japonské knihkupectví, kde jsem si neodpustila nějakou tu módní tiskovinu. Aby moje japonské základy zůstaly stále živé, ale to zas až v jiném článku.


Nejvíce mi tedy chutnaly tyto dva výrovky. Obě jsou v sušenkové formě. Meiji biscuits mi trošku připomínaly sušenky Oreo akorát s matchou.


Tito dva nebyly špatní. Chutnaly mi, ale s porovnáním s těmi předchozími o něco slabší. Choko matcha kostičky byly s motchi (japonský desert) náplní. Motchi mi samo o sobě chutná, ale ta kombinace se mi zdála poněkud zvláštní. Hlavně když ta náplň byla trochu gumová.


Morigana žvýkací bonbóny s příchutí hroznového vína jsou opravdu trefa do černého. Ještě předtím než sundáte obal hezky zavoní. Tuto příchuť by zaručeně měly dělat i u nás. Přinesla jsem si dva balíčky a už jsou pryč. Korejské soju jsem toužila ochutnat už hodně dlouho. Pro diváka asijských dramat je toto tutovka. Kdo by nevěděl, jedná se o tradiční alkoholický nápoj. Má něco málo přes 20%. Soju bych porovnala ke klasické vodce. Disponuje jemnější chutí i vůní. Je sice slabší, ale také vás dokáže při prvním doušku hezky popálit v krku. Korejci soju nejčastěji pijí nejen při hostinách, ale i během běžných chodů, kdy těchto flašek vypijí circa 5+.  Pro mě vyhovující lihovina, která neleze tak rychle do hlavy jako třeba víno.

Asi nejméně mi chutnaly tyto dva výrobky. Sakura bonbóny si mě získaly svým pěkným obalem, ale ve skutečnosti chutnají opravdu po sakuře. Zpočátku kyselé, poté sládnou, ale opravdu jdou cítit po kytkách. Quettro sušenky mě oklamaly svým lahodným vzhledem, ale chutnaly jako mýdlo. 


6 komentářů:

  1. Jdu se mrknou na video, vypadá velmi zajímavě :-))

    Nela z Beauty Charm

    OdpovědětVymazat
  2. Ó, všechny ty mačča věci! *____*
    Video je parádní, Haru, vůbec bych nehádala, že je to tvoje první. Mluvíš bez zadrhávání, krásně srozumitelně a působíš moc mile :) Musím se přiznat, že mi vás bylo opravdu chvilkama líto :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stala jsem se na ní závislou :D. Opravdu? To mě moc těší :)) protože já osobně si myslím, že mluvím jako tatar. Alespoň teď vím, že se na mě dá koukat. :D Já je doporučuji, ale opravdu to bolelo, když člověk není jíst až tak ostrá jídla..

      Vymazat
  3. Haha a já už ti chtěla vynadat, že ti to tak dlouho trvá s vydáním tohohle článku :D :D :D a přitom tu už je :D :D Takže o jídlech/pitích co jsem u tebe měla víš jakej mám názor :D :D :D ... a ty ostatní jídla s matchou vypadají dobře a když říkáš že i chutnali (v podstatě skoro všechny) dobře tak to musí být pravda :D :D :D ... i když třeba v tom pití se s tebou rozcházím :D :D :D na mě to bylo moc :D :D :D haha bych to musela vždy zapíjet :D :D :D (takhle piju víno xD :D )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš, to alkoholické pití? Ty jsi vlastně neměla to soju viď? To je na tom to nejlepší :D. To rýžový víno mi hrozně moc chybí. Ani nevím, kde by se dalo znovu koupit :/. A i všechno ostatní..

      Vymazat