photo hlava1.jpg photo Hlava2.jpg photo Hlava3.jpg photo Hlava4.jpg photo Hlava5.jpg

sobota 7. května 2016

Manga Comic Con zur Leipziger Buchmesse

Krásnou květnovou sobotu. Jsem zpátky! 
To byla doba co? Měla jsem trochu na pilno, o tom si zas povíme někdy příště. Pro dnešek pro vás mám článek ohledně Manga Comic Conu, který se uskutečnil v rámci lipského knižního veletrhu 23. - 26. března 2016. Ten se pyšní svou velikostí a dlouhou tradicí. Naše katedra germanistiky uspořádala výlet na tuto akci. Za menší příspěvek se mohl každý připojit. Kdo by nejel do Lipska jen za 100kč že?


Zaprvé zúčastnit se takové akce požaduje jistý vztah ke knihám. Pokud vás knihy nezajímají nemáte tam co dělat, jelikož by vás to tam brzy přestalo bavit. Přeci jen tam většina studentů jela z toho důvodu, aby se vyhnula běžnému vyučování. Můj zájem byl, ale trošku v jiném odvětví. 

  • Knižní veletrh se skládal z 5 hal. 
  • Hala 1: Manga Comic Con
  • Hala 2: Literatura pro děti a mládež
  • Hala 3: Populárně naučná literatura - knižní umění a grafika
  • Hala 4: Populárně naučná literatura - internacionální nakladatelství
  • Hala 5: Poskytování služeb pro knižní trh a nakladatelství/autoři Lipska

Spousta workshopů, hudebních a divadelních představení, vysílání ARD televize, čtení a přednášek během 3 dnů. Moc bohatý program na to, aby se to dalo všechno stihnout. My jsme tam bohužel byli jen na 1 den. Pro představení to bohatě stačilo.


Něco krátce ke knižnímu veletrhu. Nejvíce mě zaujala hala 4 s internacionální literaturou. Objevila se tam taiwanská, korejská, indická i česká sekce pro literaturu. Určitě byly zajímavější než např. vědecké publikace. Člověk se v nich nemohl začíst, protože díla byla v originálním jazyce.

Credit to: leipziger-buchmesse.de
Hala 1
Nyní k Manga Comic Conu, na který jsem se zaměřila. Šlo by to u mě i jinak? Myslím že ne. Na veletrh jsme přijeli po 9h. Na místě toho nebylo ještě tolik k vidění. Cosplayeři se zjevně doma ještě připravovali.

Plán manga conu.
Vyskytovali se tam 3 workshopové prostory, hlavní stage, čajová zahrada, maid-cafe, herní místnost a mnohé další. Jako na každém festivalu ani tady nechyběly stánky, které se snažily vyprázdnit vaší peněženku do sucha. Takové manga knihkupectví, sladkosti, suvenýry, kpop diskografie byly dobrým příkladem. Jak jsme se stále pohybovali přes jednu halu do druhé. Nenavštívili jsme žádný workshop. Jediné co jsme čirou náhodou stihli byl muzikální výstup německých dabérek série Sailor Moon. V Čechách jsem nezaregistrovala moc velký zájem o tuto sérii, ale většina zahraničních youtuberů zmiňují hodně Sailor Moon jako jejich oblíbené anime. Není divu na německých kanálech vysílali všechny řady. Abych pravdu řekla, neviděla jsem pořádně ani jednu episodu. Stydím se.

Hlavní Stage

Vystoupení se mi líbilo, dabérky měly vynikající pěvecké schopnosti a do představení dávaly vše co měly. Přeháněly a to je přesně to, co v takové anime scéně očekáváte. S kamarádkou jsme se dobře bavily. V určitých momentech jsme nemohly smíchy popadnout dech. Dvě hlavní postavy se setkaly, poznaly co jsou zač a poté spojily své síly, aby porazily svého nepřítele, který se zmocnil všech dobrých lidí na zemi. Klišéé, ale stále dobře funguje. Čas na proměnu!
Omluvte prosím můj smích.


Tentokrát jsem toho moc nenafotila co se cosplayerů týče. Už jsem byla unavená. Když jsme procházely hlavním prostorem, kde se spojovaly všechny sály dohromady. Připadaly jsme si jako v divokém fotografickém studiu (trochu připomínající zoo). Všude plno fotografů se stativy a dokonce s vlastním osvětlením. Napravo, uprostřed i vlevo stály pózující cosplayeři a slyšeli jste jen cvakání fotoaparátů.

Credit to: Katedra Germanistiky UJEP

Dobrá dobrá ani já jsem si neodpustila nějaké to foto. Hlavně s letošním super hrdinou.





My jsme se s kamarádkou nechaly unést japonskými sladkostmi. Na výběr bylo velké množství a já konečně objevila Kit Kat s příchutí Matcha čaje. Láska na první pohled. (smích) Dalším úlovkem se staly Popin' Cookin' bonbóny ve formě micro foodu. Nemohla jsem odolat je nevyzkoušet. Viděla jsem už mnoho videí, jak se lidé pokoušejí tyto cukrovinky vyrobit. Udivovalo mě, jak to může fungovat. Přesvědčily jsme se na vlastní pěst. Vyzkoušela jsem slavný mini hamburger a taiyaki odango. Vytvořila jsem i video pro lepší představu.
Moje vyjádření: Na videu to vypadalo jednodušeji.




Ke konci dne jsme si zašly do čajové zahrady a daly jsme si poklidně šálek zeleného čaje. Největším potěšením bylo: čaje na účet podniku. 



Během cesty domů jsem si četla z letáků, které jsem obdržela. Hodně tam básnili o manga Tokyo Ghoul. Plakáty s tímto anime byly snad všude možně vyobrazené. Poté jsem si vzpomněla, že jsem o této manga už něco četla, ale poté jsem se k tomu již nevrátila. Rozhodně mě to už nenechalo chladnou a opravdu jsem zhlédla celou první sérii. Jedním slovem BOMBA. Nebude to naposledy co toto anime/manga znovu zmíním.  

Shrnutí: Jednodenní exkurze mi zase o něco rozšířila můj obzor vidění. Zavítala jsem někam, kde se cítím příjemně a mohla si odškrtnout další bod v seznamu. Co mi opravdu hodně vadilo, byly předražené stánky s občerstvením. Na manga conu nebyly v nabídce žádné typické japonské pokrmy, nýbrž klasické smažené nudle. 

Doufám, že jste se při tomto článku nenudili. Snad se brzy uvidíme příště. Nebyla jsem na brněnském AnimeFestu, ale ti z vás co byli, snad jste se dobře bavili. 

Na závěr bych všem milovníkům japonské kultury vřele doporučila cestu do sousedního Düsseldorfu. Zanedlouho se tam bude konat JapanTag 21. května, který jsem si ze své zkušenosti náramně užila. Takže pokud uvažujete někam vyrazit na výlet, zamyslela bych se nad touto variantou. Více na:

Žádné komentáře:

Okomentovat